donderdag 11 december 2008

Serie en enkel beeld

Afgelopen zaterdag zijn mijn resultaten van de tweede ronde onderzoek besproken. Ik heb mij verder verdiept in het thema sociale verleiding. In de serie heb ik geproberd zowel het sociale aspect alsmede de verschillende merken in beeld te brengen. Er zitten drie foto's van auto's in arbeiderswijken bij. Hier heb ik voor gekozen omdat dit mijn vertrekpunt voor het onderzoek was en omdat dit in mijn optiek mijn sociale verleiding thema het beste reprensenteert. Verder heb ik een foto in de serie gedaan van een dame met een extravagante telefoon, sjieke schoenen en een foto van twee dames met dezelfde 'bling-bling' tassen.





De feedback die op deze serie kwam is dat de foto's eigenlijk de verleiding al voorbij zijn. De bezittingen zijn immers al gekocht. Echter, mijn vertrekpunt was dat de bezittingen die door anderen in de wijk gekocht worden weer verleidingen zijn voor mensen die deze bezittingen nog niet hebben. Dit spreekt echter niet helemaal uit de foto's. Vanuit deze feedback heb ik besloten om het moment van verleiding in een beeld te vangen. Dit zal dan gekoppeld worden aan een foto uit de serie en dienen als tweeluik. De volgende foto heb ik gekozen die meegaat naar de volgende opdracht.



Deze foto laat in mijn optiek niet alleen de Mercedes zien, maar ook duidelijk de sociale context waarin deze auto zich bevindt. Dit doormiddel van de flat op de achtergrond. Dit belichaamt voor mij het beeld van de dure auto (lees bezitting) in de arbeidersbuurt.

Geen opmerkingen: