
Het meisje heeft een nieuwe telefoon en de andere mensen bewonderen dit. Toen ik deze foto's liet zien aan de mensen in de klas bleek mijn bedoeling niet helemaal over te komen. De een vond het niet duidelijk genoeg en zag er iets anders in (foto's kijken op de telefoon) terwijl weer iemand anders het idee wel in de foto zag. Dit maakt fotografie aan de ene kant erg bijzonder. Foto's (beelden) zijn vaak op verschillende manieren te begrijpen wat de beelden spannend kan maken. Dit is echter ook het moeilijke. De vraag "Wat wil ik vertellen?" en "Hoe zet ik dat om in beeld?" zijn vragen die soms heel moeilijk kunnen zijn. Hier ligt voor mij echt een enorme uitdaging en ook een enorm leerpunt.
Het tweede grote leerpunt van afgelopen week was het ensceneren. Ik ben aan de slag gegaan met het gezin in Tilburg-Noord. Deze keer heb ik geprobeerd meer instructies te geven om de foto meer naar mijn hand te zetten. In het begin voelde dit wat onwennig maar al gauw deed ik niet anders meer. Ik zie in de foto's die hieronder te zien zijn dit ook terug. De blikken zijn zoals ik ze geïnstrueerd heb. Over de foto's zelf ben ik nog niet helemaal tevreden, maar het instrueren van de mensen was weer een enorm leerpunt waarvan ik denk nog profijt te gaan hebben.



Ik weet nog niet welke foto ik precies ga kiezen voor de tweeluik. Ook weet ik nog niet zeker welke foto ik wil gebruiken om mijn bewegende beeld bij te maken. Dit heeft nog meer denkwerk nodig. Wordt vervolgd.....