Vanuit mijn brainstorm ben ik 4 verschillende concepten gaan uitdenken en deze ben ik in de loop van de week gaan gaan fotograferen.
1. Ik wil gaan proberen om de tegenreactie (op onze consumptie maatschappij) in beeld te brengen door naar een kraakpand te gaan en daar foto's te maken. Ik denk namelijk dat onze consumptiemaatschappij en de verleidingen van het materialisme zijn weerklank vind in krakers en vrijbuiters die wars lijken te zijn van onze dagelijkse verleidingen.
2. Het tweede idee dat ik in beeld wil gaan brengen is de verleiding van onze kant-en-klaar maaltijden, de Albert Heijn To Go en het gebruik van voedingsupplementen. Het vertrekpunt hiervoor is onze haast cultuur.
3. Het derde idee is gestoeld op de verleiding van de sociale omgeving. Bepaalde merken worden gekocht door mensen waarmee ze schijnbaar denken status te krijgen. Denk aan de BMW's, Audi's, Burberry sjaals en Nikes. De verleiding zit in dit idee in de sociale context. Bijvoorbeeld: De buurman heeft een Mercedes, nu kopen wij er ook een. Dit wil ik gaan fotograferen in een echte arbeiders wijk in Tilburg. Wat mij hier namelijk altijd opvalt is dat de mensen daar in kleine huisjes wonen, maar wel een vette Mercedes voor de deur hebben staan en een grote flatscreen aan de muur hebben hangen.
4. Het laatste idee wat ik ga onderzoeken is de Winners Church. Dit is een christelijke sekte die mensen op een sterke reclame-achtige manier aan zich probeert te binden. Ik heb gebeld met deze mensen en zij bellen mij volgende week terug of ik kan komen fotograferen.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten